Oszd meg!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Közösség

Belépés

E-mail cím:
Jelszó:

GTA:SA infók

Pár hasznos infó :)

 

MINIMUM KONFIGURÁCIÓ:
1GHz Intel Pentium III vagy AMD Athlon Processzor
256 MB RAM
8x-os sebességű DVD-ROM meghajtó
3.6 GB szabad kapacitás a minimum installhoz
64 MB-os Videokártya DirectX 9 kompatibilis driverrel ("GeForce3" vagy jobb)

AJÁNLOTT KONFIGURÁCIÓ:
Pentium 4, vagy AMD Athlon XP processzor
384+ RAM
16x-os sebességű DVD-ROM meghajtó
4,7GB szabad hely a teljes telepítéshez
128+ MB videokártya
DirectX 9 kompatibilis hangkártya


 

 

A 90-es évek Amerikájában a nyugati parton. Három létezõ városban: Los Angeles (Los Santos), San Fransisco (San Fierro), Las Vegas (Las Ventura). A fõhõs CJ, aki hosszú távollét után hazajön, mert megölték az anyját. A régi bandája is elsilányodott, szóval van mit helyre raknia..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rendõrszimulátornak indult, aztán egy okos designer-i döntés végett (hál' Istennek!) "tolvajszimulátor" lett mégiscsak. A GTA 1-2- London részekben még felünézetbõl, 2D-ben járhattuk a (London kivéltelével) kitalált városokat (Liberty City, San Andreas, Vice City), szabadon csinálhattunk, amit akartunk, az autólopástól kezdve a verekdésen át az agyatlan, de kellemes lövöldözésig. Ezt az élményt hivatott 3D-síteni a GTA 3 2002-ben, majd kicsit kibõvítve és épkézláb hõssel, valamint sztorival megfejelve a GTA: Vice City, majd 2004-2005-ben (PS2-n elõbb jelent meg) az egész GTA-sorozatot összegezte és végleg a fellegekbe emelte a GTA: San Andreas.

A történet kivételesen izgalmasra és fordulatosra sikeredett a GTA-játékok történetében, s a GTA elsõ része óta elõször szállhattunk harcba "mindenki ellen" egy afroamerikai szerepében, akit Carl "CJ" Johnson néven ismerhetünk meg. Egykoron Los Santos város bandájának feje volt, akik a várost uralták, minden az ölében hevert. Azonban egy nap el kellett tûnnie a városból, afféle "jó útra térés", s Liberty City-ben élt sokáig. Egy nap viszont megérkezett a rossz hír: anyja meghalt, testvérei pedig majdnem az egész város feletti kontrollt elveszítették, a banda, a Groove Street Family, pedig romokban hever... Ráadásul szegény CJ érkezésekor még a nyakába is varr két korrupt zsaru egy gyilkosságot is.

A játék, mint már az elején említettem, mindent tökéletesített, amit csak a GTA-részekben eddig láthattunk, illetve számos új funkciót rakott bele. Természetesen motorozhatunk, kocsikázhatunk, hajózhatunk, repülhetünk, sõt, immáron biciklizhetünk is, de ezt még csiszoltabb módon, mint eddig (pl.: a repülésen rengeteget javítottak). Mindenbõl kb. 3X annyi került be a játékba, s a vezetési modell is kicsit valóságközelibb lett. Autónkat akár tuningolhatjuk, festhetjük is (ala NFS: Underground). Kerültek egészen "egzotikus" jármûvek is a játékba, melyek nemcsak jópofák (pl.: traktor, kombájn), hanem igen hasznosak is és könnyítik például a rejtett csomagok gyûjtögetését (ilyen a "jetpack" ).
A játéktér is körülbelül 3X nagyobb lett. Ezúttal 3 várost plusz a körülötte levõ vidéki falvakat, kisvárosokat járhatjuk be. Lévén, hogy San Andreas egy nagy állam, tulajdonképpen. A nagyvárosok szinte kiköpött másai Los Angeles-nek (Los Santos; a Terminator 2 híres sikátorát láthatjuk majd pl.), Las Vegas-nak (Las Venturas; a Con Air-bõl megismert, repülõszántotta sétányt is láthatjuk benne), illetve San Francisco-nak (San Fierro, az eredeti város híres hídján is járhatunk, u. n. Gant-bridge néven). Tehát a kifele utalás, mint az eddigi részekben, itt is megvan. (Megjegyzés: a játéktér nagyságát jól mutatja, hogy kb. 1 játéknap alatt, azaz 24 perc alatt lehet bejárni kocsival.)
A lövöldözõs-verekedõs részek is javítva lettek, illetve átdolgozva. Amolyan Manhunt-féle módszerrel, vagyis külön gombbal kell célozni és lõni is. Közelharcban az egyes klubokban különféle technikákat sajátíthatunk el (név szerint 3-at: box, kung-fu, utcaharc).
A városokban rengeteg ingatlan, szórakozóhely, fegyverbolt, miegyéb van, melyek nagyon élõvé teszik az egész világot, amibe csöppenünk (pl.: kaszinók, éttermek, kocsmák). Ezekben különbözõ minijátékokat jászahtunk majd, melyek a játékos tulajdonságaira is kihatnak. Ugyanis a játékba egy egyszerû fejlõdésrendszert raktak, melynek során  CJ külseje is alakul (ha túl sokat zabál, elhízik, mint a disznó, ha viszont rendszeresen látogatja a konditermet, akár Mike Tyson méreteit is porba gyalázhatja), illetve vezetési, repülési, vagy akár biciklizési képességei is fejlõdnek. Utóbbiakra nem is kell nagy gondot fordítani, hiszen autókázni, motorozni vagy bármilyen jármûvel ügyeskedni úgyis fogunk. Továbbá a céllövöldébe járva fejleszthetjük egyes fegyvernemekben való jártasságunkat is.
CJ külsejét ruházat és hajviselet terén is alakíthatjuk, vagy tetováltathatjuk is, ahogy az egy menõ "ganxta"-hoz illik.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

End Of The Line azaz A történet vége küldetés amely az utolsó küldetés a játékban.Itt leírom, hogy lenne érdemes ezt a missziót megcsinálni.

Belemész a piros körbe és elkezdõdik a misszió.A videót most nem írom le úgyis lényegtelen.Szálljunk bele Sweet kocsikájába és vezessünk Big Smoke drogpalotájához.Ahogy odaérünk Sweet már készülõdik maga kis pisztolyával.Nem akarjuk, hogy veszélybe kerüljön ezért egyedül vágunk bele.A bejáratot õrzik ezért nem lehet bejutni.Sebaj, pattanjunk fel a bicajra ami ott lesz elõttünk (legalább is nekem volt ott egy) és kerekezzünk a közeli csatába.Lõjünk szét mindenkit aztán lopjuk el a tankot és vigyük vissza Big Smoke újdonsült házához.Ott törjük be a falat és bent gázoljuk el az összes Ballast.Azután szálljunk ki a csodajárgányukból és vegyük az irányt a sárga nyíl felé.Az elsõ emeleten vagyunk a biztonsági zónába.Nyírjunk ki mindenkit még a S.W.A.T.-osokat is és menjünk a szemben lévõ bejáratra ahol még egy páran akarnak ellenállni de úgy sincs esélyük. Drogos szinten vagyunk ez már könnyebb mint az elõzõ mivel csak felrobbantod az összes hordót és már repülnek is az emberkék.Utána menjünk a lépcsõhöz és menjünk rajta végig ahol megint jönnek de egy robbanás kinyírogatja ezeket is.Ballasok nappalijában vagyunk.A sok emberke csak úgy hullott az ólomtól.FIGYELEM! A két oldalsó szobában lesz egy páncéling és egy szív (bár a 2. szinten is volt egy szív).Elérkeztünk Big Smoke-hoz.Jól telepakolta magát páncélinggel a szerencsétlen.Bár a testõröket is ránk uszította én így is ki tudtam nyírni.Amikor lekapcsolja a villanyt ne bánkódjunk: van egy hõlátó az automata mellet.Smoke is lerogyott már és még dicsekedett is a végén de már mind hiába: úgy is meghalt.
Már csak Tenpenny hiányzott meg az õ katonapuskája.Egy csellel futásra kényszerítettük, de felrobbantotta a generátorokat.Nem részletezem, hogyan lehet kijutni a házból csak annyi a lényeg, hogy mindig elõbb az emberekre figyeljünk és csak utána a tûzre.Éppen, hogy nem hagytuk ott a fogunkat.Tenpenny már megõrült, hogy nem bír minket kinyírni, még a tûzoltó kocsit is elkötötte, Sweet pedig utána ugrott.Mi persze utána és nem hagyjuk, hogy elmeneküljön.A végén már Sweet nyakára mentek de idõben a tûzoltó alá érkeztünk, hogy beleugorjon.Innentõl már gyerekjáték hiszen Sweet átveszi a kormányt.Tenpenny nem bír az indulataival és pont a gettó fölött átszakítja a hidat és a gettóba zuhan.Õ is kipurcant.Utána bementünk a házunkba kipihenni az esetet.A család, barátok, haverok mind ott voltak, még Madd Dogg is az aranylemezével.
A házból kimenvén Catalina hív valami szarsággal de nem fontos: Megvan az utolsó küldetés is!!!!!

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------